16 września 2012

W jakim nastroju dziś jesteście?

Je suis amoureux/ amoureuse.- Jestem zakochany/ zakochana.

 
Je suis pressé/ pressée.- Spieszę się.
veronique-61.over-blog.com
 
 
 
J'ai faim.- Jestem głodny(a).
www.lecoeurdanslesnuages.over-blog
 
 
Je suis fâché(e)- Jestem zły(a).
nathou.centerblog.net
 
 
"Quand je suis fâché, ne prends pas ce que je dis au sérieux:)"
 
Je suis heureux/ heureuse.- Jestem szczęśliwy/ szczęśliwa.
Je suis content(e). - Jestem zadowolony(a).
Je suis déprimé(e).- Jestem przygnębiony(a).
Je suis de bonne humeur.- Jestem w dobrym nastroju.
Je suis de mauvais humeur.- Jestem w złym nastroju.
Je suis inquiet/ inquiète.- Jestem zmartwiony/ zmartwiona.
J'ai soif.- Jestem spragniony(a).
J'ai peur.- Boję się.
J'ai sommeil.- Jestem śpiący(a).
J'ai chaud.- Jest mi gorąco.
J'ai froid. - Jest mi zimno.
J'ai raison.- Mam rację.
J'ai tort.- Jestem w błędzie.

1 komentarz:

  1. Cześć ;)
    Bardzo pomocnego bloga prowadzisz i to nie tylko dla początkujących, ja już się uczę tego pięknego języka od 6 lat i miło było przypomnieć sobie takie podstawy.
    Od teraz będę częściej na niego wchodzić.
    Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń