21 stycznia 2012

Oui, je parle français!

         Moja przygoda z językiem francuskim rozpoczęła się kilka mięsiecy temu, gdy przyjechałam do Strasburga i tu postanowiłam zamieszkać na pewien czas. Nie jestem więc żadnym ekspertem od tego języka. Nigdy wcześniej nie miałam z nim styczności, jedyne słowo, które kojarzyłam przed przekroczeniem granicy niemiecko-francuskiej, to merci. Ale wiem jedno, francuski jest piękny i dlatego, chce już niedługo(!), na pytanie czy mówię w tym języku, odpowiedzieć z pełnym (lub chociaż prawie pełnym) przekonaniem: „Ouije parle français ”. By tak się jednak stało, bez wątpienia moim bliskim przyjacielem powinno stać się słowo: regularność! Nawet 10 minut dziennie poświecone na naukę, jest lepsze niż nic! Mam nadzieję, że umieszczanie przeze mnie kolejnych postów wpłynie znacząco na moja systematyczność;), a i Wam ułatwi i uprzyjemni zdobywanie wiedzy. 
          Będe pisała dla Was o tym, czego się uczę każdego dnia, z czego i dlaczego:D Co może uatrakcyjnić Waszą naukę języka, z jakich materiałów możecie korzystać, co oglądać, co czytać, co pisać? I do tego wszystkiego na koniec trochę słownictwa i zasad gramatycznych! 
         Uczmy się więc razem od dziś, nie od jutra.. bo warto!

1 komentarz:

  1. Hej :) Studiuję filologię francuską, na Twój blog trafiłam przypadkiem. Co robisz w Strasbourgu? Mam tam przyjaciela, który bardzo chce się uczyć polskiego i pewnie chętnie poznałaby jakąś Polkę w celu konwersacji - a i Twój francuski by na tym skorzystał :)
    Napisz do mnie na maila - kropeczka09@interia.eu :)
    Jestem ciekawa co tam porabiasz i jak sobie radzisz :)

    Pozdrawiam !
    Veronique

    OdpowiedzUsuń