23 lutego 2012

Historia roweru

       Niestety fakt, że od trzech dni mam wyłączony internet w domu, bardzo opóźnia dodawanie przeze mnie postów i jak na złość, gdy bardzo mi zależy, połączenie w McDonaldzie też potrafi zawieźć. W końcu dziś udało mi sie szczęśliwie dodać kolejny post, mam nadziejęże wyda Wam  się interesujący, a przede wszystkim, że po jego przeczytaniu, zostanie Wam w pamięci kilka nowych słów. 

       Z magazynu "Youpi", który już znacie, wybrałam dla Nas historię roweru. Tekst pisany jest prostym językiem, bardzo przyjemnym. Zapraszam do lektury!



















vélo (m)- rower
inventer- wynaleźć
entier- cały, pełny, całkowity
jouet (m)- zabawka
pédales (pl)- pedały
cheval (m)- koń 
roue (f)-koł
immense- nieograniczony, olbrzymi, bezgraniczny
chut- sza, pst, cicho
chaine (f)- łańcuch
pneu (m)- opona
devenir- zostać
deplacer- przenieść
gens (pl)- ludzie
marchandises (pl)- towary
partout- wszędzie
ainsi- zatem, więc
rouler- turlać, toczyć, posuwać

2 komentarze:

  1. Dzięki za świetnego posta! Również jestem entuzjastką języków i Twój blog pomaga mi uzyskać to dzienne minimum francuskiego, kiedy na więcej nie mam czasu. Dzięki:) Wytrwałości w prowadzeniu bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. swietny blog!!!zagladam codziennie!!

    OdpowiedzUsuń